highspeed∂rive
highspeed∂rive
Schlumpf highspeeddrives ...
... bestaan in soorten en maten,
... voor vrijwel elk denkbaar type fiets, sportief of alledaags,
... voor fietsen met grote of juist (hele) kleine wielen.
highspeeddrives zijn er voor pakezels, supersportieve fietsen en eBikes...
Racefietsen, Mountainbikes
Trekkingbikes, Randonneurs
Vouwfietsen, Stadsfietsen
Transportfietsen, Bakfietsen
Ligfietsen, Velomobielen
Handbikes, Trikes
eBikes, Speed-pedelecs
Schlumpf highspeeddrive
Eigenschappen:
Kick’shift bracketversnelling
=> voetgeschakeld = Kick’shift
schakelverhouding met een vast percentage van 258,82%...,
... dus ongeacht tandwielgrote een bereik met ≈259%,
... procenten schakelen i.p.v. een beperkt aantal tanden
vergroot het overige versnellingsbereik een factor van ≈2,59
vervangt een voorderailleur volledig
het standaard 27T tandwiel met kettingbeschermer is uit één stuk gefreesd
zeer geschikt voor tandriemaandrijvingen
vrijwel onbeperkte naafkeuze
probleemloze (de-)montage
ideaal voor fietsen met kleine wielen
=>velomobielen, lig- & vouw-fietsen
Voordelen:
probleemloze Kick’shift bediening met de hiel/hak,
- foutschakelen vrijwel onmogelijk
geen bedieningskabels, geen bedieningshendels
geen extra voortandwiel (waar de ketting bij het schakelen van af kan lopen)
zeer robuust door standaard toegepaste ‘cargokoppeling’
voor wie het standaard tanwiel toch te klein is zij er speciale adapters:
- tandwielsteek ø110mm voor tandwielen vanaf 34T
- tandwielsteek ø130mm voor tandwielen vanaf 39T
- speciale directe montage voor tandwielen vanaf 30T
maakt een schakelbereik mogelijk dat anders niet of nauwelijks te vewezelijken is,
- met een totaalbereik ±450% - ≥1330% overtreft het elk conventioneel versnellingsysteem op goede racefietsen, ATB’s en randonneurs,
maakt zeer kleien versnellingen mogelijk van zelfs minder dan 1m
- waardoor bergop gefietst kan worden waar anderen al lang zijn afgestapt
versnellings-opbouw/-volgorde is simpel en logisch…
- uitgeschakeld: alle lichte versnellingen voor berg-op,
- ingeschakeld: alle ‘gewone’ versnellingen voor op het vlakke en berg-af
Nadelen:
bediening met de hak vraagt enige gewenning…
- zeker als je jarenlang met voorderailleurs heb gereden/geschakeld…
- maar wennen gaat snel en dan merk je pas hoe lastig een voorderailleur feitelijk is (geweest)
de kleinste versnellingen zijn (voor sommigen) wel erg klein.