Speed∂rive
Speed∂rive
Schlumpf speeddrives ...
... bestaan in soorten en maten,
... voor vrijwel elk denkbaar type fiets, sportief of alledaags,
... voor fietsen met grote of juist (hele) kleine wielen.
speeddrives zijn er voor pakezels, supersportieve fietsen en eBikes...
Racefietsen, Mountainbikes
Trekkingbikes, Randonneurs
Vouwfietsen, Stadsfietsen
Transportfietsen, Bakfietsen
Ligfietsen, Velomobielen
Handbikes, Trikes
eBikes, Speed-pedelecs
Schlumpf speeddrive
Eigenschappen:
Kick’shift bracketversnelling
=> voetgeschakeld = Kick’shift
schakelverhouding met een vast percentage van 162,96%...,
... dus ongeacht tandwielgrote een bereik met ≈163%,
... procenten schakelen i.p.v. een beperkt aantal tanden
vergroot het overige versnellingsbereik een factor van ≈1,63
vervangt een voorderailleur volledig
vrije tandwielkeuze van 27T tot 68T (of meer)
de ideale keuze i.c.m. tandriemaandrijvingen
vrijwel onbeperkte naafkeuze
probleemloze (de-)montage
speciaaluitvoeringen voor diverse (vouw)fietsen...,
... waaronder de Brompton,
Voordelen:
probleemloze Kick’shift bediening met de hiel/hak, foutschakelen vrijwel onmogelijk
geen bedieningskabels, geen bedieningshendel
geen extra voortandwiel (waar de ketting bij het schakelen van af kan lopen)
zeer robuust door standaard toegepaste ‘cargokoppeling’
standaard verwisselbare tandwielen,
- tandwielsteek ø130mm voor tandwielen vanaf 39T
- tandwielsteek ø110mm voor tandwielen vanaf 34T
- speciale directe montage voor tandwielen vanaf 27T
maakt een schakelbereik mogelijk dat anders niet of nauwelijks te vewezelijken is,
- met een totaalbereik ±300% - ≥850% overtreft het elk conventioneel versnellingsysteem op goede racefietsen, ATB’s en randonneurs,
maakt zeer kleien versnellingen mogelijk van zelfs minder dan 1m
- waardoor bergop gefietst kan worden waar anderen al lang zijn afgestapt
versnellings-opbouw/-volgorde is simpel en logisch…
- uitgeschakeld: alle lichte versnellingen voor berg-op,
- ingeschakeld: alle ‘gewone’ versnellingen voor op het vlakke en berg-af
Nadelen:
bediening met de hak vraagt enige gewenning…
- zeker als je jarenlang met voorderailleurs heb gereden/geschakeld…
- maar wennen gaat snel en dan merk je pas hoe lastig een voorderailleur feitelijk is (geweest)
met een versnellingsratio/percentage van ‘maar’ 165% is er vaak nog wel wat overlap tussen het wel- en het niet-versnelde versnellingsbereik...;
- mocht dat een probleem zijn dan biedt zowel de mountaindrive als de highspeeddrive uitkomst.
relatief zwaar, voor wie toch nog een groter bereik nodig heeft zou de aanmerkelijk lichtere Highspeed-drive mogelijk een nog betere keus zijn.