Speed∂rive

 
Contact - Fiets à partshttp://www.fiets-a-parts.nl/contact
Archiefhttp://www.schlumpf.nl/archief
Haberstock Mobility GmbHhttp://www.schlumpf.nl/haberstock_mobility
Schlumpf.nl - Homehttp://www.schlumpf.nl
Schlumpf∂riveshttp://www.schlumpf.nl/schlumpfdrives
Advanced Belt ∂rivehttp://www.schlumpf.nl/advanced_belt_drive
Accessoireshttp://www.schlumpf.nl/accessoires
Onderdelenhttp://www.schlumpf.nl/onderdelen
Dealershttp://www.schlumpf.nl/dealers
Brochures & Prijslijstenhttp://www.schlumpf.nl/brochures
Techniekhttp://www.schlumpf.nl/techniek
FAQ - veel gestelde vragenhttp://www.schlumpf.nl/faq
Schlumpf innovationshttp://www.schlumpf.nl/schlumpf_innovations
  1. OpsommingstekenSchlumpf speeddrives ...
    ... bestaan in soorten en maten,
    ... voor vrijwel elk denkbaar type fiets, sportief of alledaags,
    ... voor fietsen met grote of juist (hele) kleine wielen.

  2. Opsommingstekenspeeddrives zijn er voor pakezels, supersportieve fietsen en eBikes...

  3. OpsommingstekenRacefietsen, Mountainbikes

  4. OpsommingstekenTrekkingbikes, Randonneurs

  5. OpsommingstekenVouwfietsen, Stadsfietsen

  6. OpsommingstekenTransportfietsen, Bakfietsen

  7. OpsommingstekenLigfietsen, Velomobielen

  8. OpsommingstekenHandbikes, Trikes

  9. OpsommingstekeneBikes, Speed-pedelecs


  1. OpsommingstekenSchlumpf speeddrive


  1. OpsommingstekenEigenschappen:

  2. OpsommingstekenKick’shift bracketversnelling
    => voetgeschakeld = Kick’shift

  3. Opsommingstekenschakelverhouding met een vast percentage van 162,96%...,
    ... dus ongeacht tandwielgrote een bereik met ≈163%,
    ... procenten schakelen i.p.v. een beperkt aantal tanden

  4. Opsommingstekenvergroot het overige versnellingsbereik een factor van ≈1,63

  5. Opsommingstekenvervangt een voorderailleur volledig

  6. Opsommingstekenvrije tandwielkeuze van 27T tot 68T (of meer)

  7. Opsommingstekende ideale keuze i.c.m. tandriemaandrijvingen

  8. Opsommingstekenvrijwel onbeperkte naafkeuze

  9. Opsommingstekenprobleemloze (de-)montage

  10. Opsommingstekenspeciaaluitvoeringen voor diverse (vouw)fietsen...,
    ... waaronder de Brompton,

  11. OpsommingstekenVoordelen:

  12. Opsommingstekenprobleemloze Kick’shift bediening met de hiel/hak, foutschakelen vrijwel onmogelijk

  13. Opsommingstekengeen bedieningskabels, geen bedieningshendel

  14. Opsommingstekengeen extra voortandwiel (waar de ketting bij het schakelen van af kan lopen)

  15. Opsommingstekenzeer robuust door standaard toegepaste ‘cargokoppeling’

  16. Opsommingstekenstandaard verwisselbare tandwielen,
    - tandwielsteek ø130mm voor tandwielen vanaf 39T
    - tandwielsteek ø110mm voor tandwielen vanaf 34T
    - speciale directe montage voor tandwielen vanaf 27T

  17. Opsommingstekenmaakt een schakelbereik mogelijk dat anders niet of nauwelijks te vewezelijken is,
    - met een totaalbereik ±300% - ≥850% overtreft het elk conventioneel versnellingsysteem op goede racefietsen, ATB’s en randonneurs,

  18. Opsommingstekenmaakt zeer kleien versnellingen mogelijk van zelfs minder dan 1m
    - waardoor bergop gefietst kan worden waar anderen al lang zijn afgestapt

  19. Opsommingstekenversnellings-opbouw/-volgorde is simpel en logisch…
    - uitgeschakeld: alle lichte versnellingen voor berg-op,
    - ingeschakeld: alle ‘gewone’ versnellingen voor op het vlakke en berg-af

  20. OpsommingstekenNadelen:

  21. Opsommingstekenbediening met de hak vraagt enige gewenning…
    - zeker als je jarenlang met voorderailleurs heb gereden/geschakeld…
    - maar wennen gaat snel en dan merk je pas hoe lastig een voorderailleur feitelijk is (geweest)

  22. Opsommingstekenmet een versnellingsratio/percentage van ‘maar’ 165% is er vaak nog wel wat overlap tussen het wel- en het niet-versnelde versnellingsbereik...;
    - mocht dat een probleem zijn dan biedt zowel de mountaindrive als de highspeeddrive uitkomst.

  23. Opsommingstekenrelatief zwaar, voor wie toch nog een groter bereik nodig heeft zou de aanmerkelijk lichtere Highspeed-drive mogelijk een nog betere keus zijn.